De Epica, maar één Belgische winnaar
November 26, 2007, 7:51 pm
Filed under: Advertising facts, airbag, duval guillaume, Epica, Gorilla Cadburys dairy milk

Dit jaar won ons land maar één Epica op de gelijknamige reclamecompetitie: Duval Guillaume Brussels scoorde met “Airbag” voor Topps Bazooka voor de beste print in de categorie “Confectionery & Snacks”.

 bazooka-airbag.jpg

Oordeel jury: sympathiek, vertederend én to the point. Duval Guillaume Brussels bleek het enige Belgische bureau dat de jurering haalde met méér dan een paar creaties.

Van de 169 Belgische inzendingen bleven er maar 26 over in de shortlist. Ter vergelijking, vorig jaar stuurde België 205 creaties waarvan er 21 de shortlist van de Epica haalden.

Epica’s d’Or

Na een lang en moeizaam beraad werden de vier Epica’s d’Or toegekend: “Beyond the news” van Marcel won Epica d’Or voor de beste Press voor France24, “Dare for more” van BBDO Düsseldorf de Epica d’Or voor de beste Outdoor, “Heidies” van het Zweedse Farfar de Epica d’Or voor de beste Interactive voor Diesel Underwear, en “Gorilla” van Fallon London de Epica d’Or voor de beste Film voor Cadburys Dairy Milk. “Gorilla” deed in Groot-Brittannië aardig wat stof opwaaien.

Bron: Pub.be

Voor de “Gorilla” ad, klik

Advertisement

Leave a Comment so far
Leave a comment



Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s



%d bloggers like this: