Advertising for kids

  • Agency: DDB, Paris, France

Adverteren voor kinderen is leuk, maar zeker niet gemakkelijk. Sommige bureaus slagen erin en anderen weer niet. Eenmaal de kinderen mee zijn met jouw verhaal, volgen de ouders wel.

Waar het allemaal om draait: empathie. Met andere woorden: hoe goed kunnen creatieven zich inleven in de leefwereld van kinderen.

  • Agency: Ogilvy, Mexico

Bovenstaande en onderstaande advertenties slagen volgens mij in hun opzet. De ene reeks (Tiji TV: Via) dankzij de setting kinderlijke visie op zaken. En de andere (Hotwheels: Via) dankzij de visuele vertaling van de avonturen die jongens beleven bij het spelen met autootjes. Weliswaar een modernere interpretatie..

Nog enkele om het af te leren.

Advertisement

Leave a Comment so far
Leave a comment



Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s



%d bloggers like this: