Vanaf vandaag worden de namen LG&F, I-Do en Snow niet meer gebruikt. De drie afdelingen die samen deel uitmaakten van de LG&F-groep zijn nu samengesmolten tot een ééngemaakt bureau onder de naam Famous.
De eerste verandering is ingeluid door de samenvoeging van alle disciplines onder één dak. “We zijn niet meer georganiseerd in functie van de kanalen, maar in functie van de merken,” verduidelijkt Fauconnier. “Elk merk heeft één dedicated brand team bestaande uit een vaste account director, strateeg en creatief team. Die halen er specialisten bij in functie van de behoefte voor het merk.”
De naam Famous verwijst naar de missie van het bureau. “Wij willen de merken waarvoor we werken beroemd maken,” vertelt Luc Libens. “Daarbij staat de consument centraal want hij is de belangrijkste ambassadeur van het merk, hij moet de boodschap verspreiden. Alle campagnes en ideeën worden dan ook geëvalueerd in de mate waarin ze bijbrengen tot dat beroemd maken. We hebben samen met Dimarso ook de Fame Tracker uitgewerkt om de beroemdheidsgraad van merken te meten en na te gaan waaraan we moeten werken om die op te drijven. Wij gaan er van uit dat faam tot business leidt.”
In die optie wil het bureau ook ideeën uitwerken die verdergaan dan pure communicatie. Dat worden dan Famous Business Ideas genoemd en die kunnen te maken hebben met een betere distributie, de packaging, opleiding, tv-formats of andere zaken voor de merken waarop het bureau werkt. Om die ideeën ook echt uit te werken, zijn er specifieke ADHD-mensen aangeduid die de praktische kant ervan op zich nemen. Verder heeft het bureau nu ook één PR-persoon in dienst die ervoor moet zorgen dat er een ruimere weerklank komt over de campagnes en acties die Famous bedenkt. Het LG&F-bureau in Nederland werd tegelijk tot Rich omgedoopt, zodat er nu van Rich & Famous wordt gesproken.
Bron: Pub.be
Leave a Comment so far
Leave a comment