Viral Marketing scoort bij jongeren
November 21, 2007, 8:17 pm
Filed under: Advertising facts, De Vos & Jansen, Jongeren en Marketing, viral, Viral Marketing

Viral commercials doen het goed. Uit onderzoek van het Nederlandse De Vos & Jansen Interactive blijkt dat de meeste jongeren viral-commercials bekijken en positiever beoordelen dan tv-commercials. Doordat viral-commercials volgens consumenten voor vermaak zorgen, ontwijken zij ze minder dan tv-commercials. Ook onthouden jongeren de in viral-commercials geadverteerde producten en merken goed.
Resultaten:

  • Virals bereiken tweederde van de jongeren
  • Een kwart van de jongeren stuurt virals via e-mail door naar bekenden
  • Belangrijkste doelstelling virals: vermaak (54%), overhalen (32%), informeren (9%)
  • Belangrijkste doelstelling tv-commercials: overhalen (80%), informeren (12%), vermaak (7%).
  • Attitude t.a.v. van virals is positiever dan bij tv-commercials (2,8 versus 2,4)*.
  • Vermijding bij virals is lager dan bij tv-commercials (3,0 versus 3,3)*.

* Op een schaal van 1-5 (1= zeer negatief of zeer weinig vermijding, 5= zeer positief of zeer veel vermijding). 412 studenten werden ondervraagd.

Voor een samenvatting over Viral Marketing klik hier.

Advertisements

Leave a Comment so far
Leave a comment



Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s



%d bloggers like this: