Eurostar – Londen net om de hoek
November 17, 2007, 11:31 pm
Filed under: Billboard, campaign, eurostar, outdoor

eurostar-hitchcock-copy.jpg eurostar-john-cleese.jpg eurostar-vice-president-copy.jpg

De Eurostar heeft een nieuwe eindstation in Londen: St-Pancras International. Stap op de trein in Brussel en 1 uur en 51 minuten later sta je in London City. Eurostar besliste om een nieuw campagne te lanceren om het bekend te maken.

Boodschap: Opgelet! Londen net om de hoek. Brussel – Londen 1u51.

Er wordt gebruik gemaakt van: radiospots, affichage, billboards en een site. Voorbeeden van de affiches vinden jullie hierboven.

 

eurostar-site.jpeg

 

  • Agency: TBWA

Mening

Persoonlijk vind ik dat niet alle aspecten van de campagne even goed zijn uitgewerkt en dat alle campagnebeelden niet echt geschikt zijn. Bijvoorbeeld: één van de campagnebeelden beeldt een Britse hooligan uit dat om de hoek urineert en dat in een porseleinen theekop. Op de site probeert men mensen te betrekken tot het hele verhaal aan de hand van een fimpje. Er wordt, naar mijn mening, te ‘plat’ op boodschap gecommuniceerd. Aan de andere hand wordt er wel creatief gebruik gemaakt van bepaalde media: voornamelijk de abribus-actie en bilboards zijn origineel. Er wordt letterlijk om de hoek gecommuniceerd. Voor de geïnteresseerden, het staat allemaal op de site, klik op “Het gebeurt nu”. Voor persbericht: klik hier!

What do you think? Bekijk ook Eurostar: Part 2

 

 

Advertisements

3 Comments so far
Leave a comment

Ik vind de actie best ok. Alhoewel het opzet van de site me niet helemaal duidelijk is. Je ziet een botsing tussen een Londonse taxi driver en een Brusselse. Wie is er in zijn recht? Luister naar de tips en stem.
Leuk allemaal, maar ik snap niet waarom je moet gaan luisteren naar die mensen als het er toch enkel op aankomt de persoon met de meeste stemmen te kiezen. Daarna moet je je gegevens invoeren, 2 vragen en een schiftingsvraag beantwoorden.
Toegegeven; de 1e prijs is wel mooi. Een volledige wagon gereserveerd voor jou en een 40-tal vrienden + overnachting in London.

Comment by broodkast

[…] november 2007 Boze reacties liggen net om de hoek 18 november, 2007, 4:44 pm Ingedeeld onder: broodkast Het heeft niet lang geduurd vooraleer er negatieve reacties kwamen op de nieuwe Eurostar-campagne. Die campagne promoot het feit dat Londen nu slechts op 1u51min ligt van België. De communicatie hangt daarbij aan de kapstok “om de hoek”. De ene keer komt dit al beter tot zijn recht dan de andere. Vooral wanneer er visueel gebruik wordt gemaakt van een hoek. Niet alle media lenen zich hier even goed voor natuurlijk. Voor een uitgebreidere bespreking van de campagne kan je terecht op Ad!tention. […]

Pingback by Boze reacties liggen net om de hoek « broodkast.

[…] en misschien ook de site van Eurostar – Londen om de hoek bekeken. Indien niet bekijk u vindt ze hier. Maar TBWA Brussel heeft er nog een extra luik aan […]

Pingback by Eurostar: Londen om de hoek: Part 2 «




Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s



%d bloggers like this: