Sensoa – Sluit hiv uit, niet wie seropositief is
November 13, 2007, 7:56 pm
Filed under: Sensibilisering, Sensoa, sluit hiv uit

hiv-wim-helsen.jpg hiv-roos-vanacker.jpg hiv-ben-crabbe.jpg

hiv.jpg hiv-francesca.jpg hiv-pieter.jpg

“Elke dag krijgen in België gemiddeld drie mensen te horen dat ze drager zijn van hiv. Het virus raakt vooral mensen uit de actieve bevolkingsgroep van 20 tot 45 jaar. Taboes, vooroordelen en onjuiste of onvolledige informatie over het besmettingsrisico en de toekomstperspectieven voor mensen met hiv kunnen leiden tot angst, onzekerheid, onbegrip en afwijzing.”

Omdat discriminatie van mensen met hiv problematisch blijft, lanceert Sensoa de solidariteitscampagne “Sluit hiv uit, niet wie seropositief is”.
Ben Crabbé, Roos Vanacker, Francesca Vanthielen, Wim Helsen, Pieter Embrechts en Sean Dhondt dagen op affiche het publiek uit. Hoe zouden ze reageren mocht één van deze Bekende Vlamingen seropositief zijn?
De campagne is gebaseerd op een Frans idee en werd samen met het communicatiebureau TBWA naar Vlaanderen vertaald. De jonge fotografe Katrijn Van Giel legde de BV’s vast in indringende zwart-wit beelden.
Iedereen die meewerkte aan de campagne deed dat kosteloos of aan verminderde (productie)tarieven. Ook voor de mediaruimte kon Sensoa eens te meer rekenen op goodwill.

Bron: Sensoa.be

Hieronder vind u de tv-spot en mijn nederige mening. Klik op


Sensibiliseren is een goede zaak en indien het gebruiken van BV’s als uithangbord, om mensen een nieuw standpunt te doen aannemen, werkt: geweldig! Maar ik sta daar eerder sceptisch tegenover. Staan ze niet ietwat ver van de burger om ze van gedachte te doen veranderen? What say you?

Advertisements

2 Comments so far
Leave a comment

[…] van Sensoa (ik typte eerst Senseo!) om discriminatie van mensen met hiv tegen te gaan (en wie heeft daar nu niet over geblogd, zou je gaan denken). Nu, dat vind ik eens een goeie […]

Pingback by De link tussen BV’s en reclame « J-La and the world of tomorrow

[…] “De aandacht en positieve commentaar van een tiental bloggers, zorgde er uiteindelijk voor dat de campagne te zien was op zo’n dertig blogs. Uiteraard zorgde dat ook voor extra bezoekers voor http://www.sensoa.be. Het bewijst dat als je de bloggers correct tegemoet treedt, zij een meerwaarde kunnen betekenen voor een campagne en een essentieel onderdeel van de mediamix uitmaken. Sensoa wenst hen dan ook van harte te bedanken!” […]

Pingback by Sensoa bedankt Vlaamse blogosfeer « Talk of the Town




Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s



%d bloggers like this: