Bad Product Award 2007
November 8, 2007, 3:26 pm
Filed under: Advertising facts, Awards, Bad campaigns

De Consumentenbond, de Nederlandse versie van Test-Aankoop, overweegt een Nederlandse variant van de International Bad Products Awards te organiseren.

Het doel van de awarduitreiking: “Doel van de Awards is het onder aandacht brengen van het gebrek aan corporate responsibility en het misbruik maken van consumenten door gerenommeerde internationale merken.”

Enkele winnaars van de International Bad Products Awards:

  • Coca-Cola: voor de internationale marketing campagne van Dasani (mineraalwater-merk). Coca-Cola heeft toegegeven dat het mineraalwater eigenlijk kraanwater was.
  • Kellogg’s: voor het wereldwijd inzetten van cartoons en andere kidvertising acties, geen rekeninghoudend met de grote hoeveelheden suiker en zout in hun producten.

Richard Lloyd, directeur van Consumers International:

I think these are all good examples of how consumers are being badly treated, ripped off or sold dodgy products. These multi-billion dollar companies are global brands with a responsibility to be honest, accountable and responsible. In highlighting their short-comings Consumers International and its 220 member organisations are holding corporations to account and demanding businesses take social responsibility seriously.”

Is dat geen goed idee? Zouden we ook geen Belgische Awards moeten uitreiken? Zoja, wie zou er Award winnen? You tell me!

Advertisement

1 Comment so far
Leave a comment

Goei idee man , en van mij krijgt de post de eerste nominatie. Die clip is een ramp , is precies reclame voor een uitvaartverzekering. Proper blogske. Ik kom zeker nog een paar keer kijken
1

Comment by K-Trix




Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s



%d bloggers like this: