Filed under: Bad campaigns
Slechte campagnes: eerste slachtoffer gevonden! De Post heeft een nieuwe campagne gelanceerd. Mijn mening: ronduit slecht.
Mijn vraag is: hoe komt men aan zo’n boodschap? Is er echt niets nieuws te vertellen over onze goeie oude vriend De Post? Mij lijkt het dat De Post medelijden probeert te scheppen. Ik citeer de doelstelling :“Met deze campagne willen we nogmaals onderstrepen hoezeer De Post en haar medewerkers zich elke dag opnieuw inzetten voor u, onze klanten.” Net een pleidooi. Toegegeven: ze spelen mooi op de gevoelens. Emotion marketing noemen ze dat met een mooi woord.
Met deze campagne probeert De Post een positiever beeld te krijgen. Hoe? Door dichter bij de Belgische bevolking te zijn door zich te associëren aan sociale gebeurtenissen. “Wie anders weet u overal te vinden terwijl uw vrienden de weg krijtraken?” Wat goodwill creëren dus. Maar waarom? Is De Post onzeker over de toekomst? Angst voor de liberalisering van de postmarkt in 2011 ? Ach, wie zal het zeggen…
Maar het ergste komt nog. Naast de posters komt er nog een deprimerend tv-spot bij kijken. Net een documentaire: Het leven zoals het is: De Post. Bekijkt u het spotje zelf maar.
2 Comments so far
Leave a comment
ik vind dit nochtans een geweldige reclame!
in al zijn eenvoud vol charme!
het leven zoals het is:de post! ze zouden het eens moeten maken
het zou je ogen openen!
heel uwe uitleg is bullshit!
Comment by anke October 11, 2008 @ 7:46 pmBeste Anke,
Bedankt om jouw mening mee te delen.
Deze blog heeft tot doel mijn ‘subjectieve’ mening weer te geven. Kortom: ik analyseer de campagnes op mijn manier en schrijf wat ik erbij voel.
Desalniettemin, heb ik enorm veel respect voor onze postbodes, die elke morgen vroeg uit de veren zijn om onze brieven, kranten en rekeningen aan huis te leveren.
Ik twijfel er ook niet aan dat De Post jouw mening op prijs stelt.
Met vriendelijke groeten,
Comment by Fricke October 28, 2008 @ 2:03 pmFricke